MİCROSOFT DYNAMİCS 365




CRM Nedir?

 

Müşteri İlişkileri Yönetimi ( CRM – Customer Relationship Management ) şirketlerin müşterileriyle olan ilişkilerini derinleştirmek ve zenginleştirmek, bu sayede satışlarını arttırmak için tasarlanmış uygulama, teknoloji ve stratejiler bütünüdür. CRM yaklaşımını benimsemiş şirketlerde tüm organizasyonlar müşteri odaklı olmakta ve müşteri ile olan ilişkilerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
 

CRM Altyapısına Sahip Bir ERP Sistemine Sahip Olmanın Faydaları

 

Son dönemde firmalar için çoklu fonksiyonları tek bir sistem üzerinden yürütmek her zamankinden daha büyük bir ihtiyaç haline dönüştü. Birden çok departmanı olan firmalar için veri yönetimi ve iş gücü gerekliliği ERP sistemlerini daha değerli bir konuma getirdi. ERP çözümü departmana özgü koordinasyon ve iş süreçlerinin yönetiminde oldukça büyük bir etki yarattığı için firmaların en güncel ve en önemli konusu haline geldi.
Bununla birlikte, ERP çözümleri CRM ile entegre biçimde çalışarak satış ve pazarlama konusundaki karar sürecini hızlandırarak, kolaylaştırmasıyla ERP sisteminin farklı modüllerle daha kesin çözümler sunduğunu ortaya koyar niteliktedir.  Firmamızın sunduğu çözümler ile organizasyonlar büyük farklar yaratma şansını elde ederek, satış ve pazarlama konusunda avantaj sağlamaktadır.
Bu nedenle, kurumlar CRM altyapısına sahip bir ERP sistemine her zamankinden daha fazla ihtiyaç duymaktadır.

Karmaşık entegrasyon sorunlarından kaçınmak

 

CRM modülleri ile birlikte gelen bir ERP sistemi organizasyonun karmaşık bir biçimde iki sistemin entegre edilmesi gereğinden doğan görevlerden kurtulmasına yardımcı olarak avantaj sağlamaktadır. Bu nedenle, organizasyonlar genellikle ayrı fonksiyonları kendi özel çalışma biçimlerine göre entegre edebilecekleri bir yapı talep etmektedir. CRM tabanlı, bütünlüklü bir ERP çözümüne sahip olmak firmaları saatlerce karmaşık bir entegrasyon işleminden kurtardığı gibi aynı zamanda daha kritik ve stratejik görevlere odaklanmaları için zaman yaratmalarına olanak tanımaktadır.

Daha iyi bir kullanıcı tecrübesine erişin

 

ERP ve CRM konusundaki bir diğer önemli özellik ise, müşteri tecrübesinin kalitesidir. Esneklik sunarak kullanıcıların kendilerine göre özelleştirebilecekleri ekranlar ve süreçler yaratmasıyla CRM altyapısına sahip ERP sistemleri, potansiyel verimi arttırarak yarışta firmalara avantaj kazandırmaktadır. CRM’in entegre edilmiş bir halde olması demek, kullanıcının süreci yönetmesinin daha kolay olduğu ve bu sayede de müşteri tepkisini ve büyümesini daha kolay algılayabileceği anlamına gelmektedir. Kuşkusuz ki bu durum firmalar için takibi kolaylaştırarak, bir sonraki adımı daha güvende atmalarına yardımcı olmaktadır.

Müşterinizin ihtiyaçlarına odaklanın

 

Tek bir sistem üzerinden müşteri ihtiyaçlarını belirleyerek bu ihtiyaca göre firmanın iş süreçlerini yönetmek, her organizasyonun istediği bir durumdur. CRM’in bulunduğu bir ERP sistemi ile bu isteği gerçekleştirmek oldukça kolay olduğu gibi aynı zamanda müşterilerinizin ilgi alanlarını ve istediklerini de görerek hareket edebilirsiniz. Bu durum firmanızı doğrudan başarıya ve kara ulaştıracaktır.

Satışı arttırın

Organizasyonların bir ERP sisteminden bekledikleri arasında satışı arttırmak başta gelen özelliklerden birisidir. Güçlü bir CRM sisteminden faydalanarak, manuel olarak gerçekleştirilen görevler ve aktivitelerin tek bir sistem üzerinden kolaylıkla gerçekleştirilebilmesi ile CRM altyapısına sahip bir ERP sistemi ile bu beklenti kolaylıkla karşılanabilir.


 

 

Neden Şirketlerin Müşteri İlişkileri Yönetimine İhtiyacı Vardır

 

Şirketlerin birçoğu CRM sistemlerini kurmak için çok karmaşık ve sürdürmek için çok zor olduğu konusunda endişeleniyor. Bu gerçekten daha da uzak olamaz. Bulut tabanlı çözümlerle, CRM’i düzgün ve sorunsuzca çalıştırmak her zamankinden daha kolay. CRM kurulduğunda ortaya çıkan fark şaşırtıcı düzeyde. E-mail’e, hesap tablosuna ve kağıt belgelere bel bağlamaktansa, müşteri iletişim bilgilerini, aday ve fırsat durumlarını ve daha fazlasını kolayca bulmak için CRM çözümünü kullanabilirsiniz.

İçgörü kazanın ve daha ustaca çalışın

 

Excel hesap tabloları büyük miktarda sabit veriyi yakalamak için kullanışlı olurken, bundan fazlasını yapamaz. Veriyi CRM çözümüne girdiğinizde, aldığınız sonuç müşterilerinizle ustaca iletişim kurmanıza yardımcı olur. Gerçek zamanlı, işlemeye uygun içgörülerle, satışlarınızdaki kalıpları anlayabilir ve doğru bir şekilde müşterilerinize ulaşmak için en iyi yöntemleri takip edebilirsiniz, yani hangi pazarlama ve satış taktiklerinin doğru olduğunu ve hangi bölümlerin geliştirilmeye ihtiyacı olduğunu bilirsiniz. Ayrıca ürün yol haritanızı da ayarlayabilirsiniz, böylece müşterilerin gerçekten istediği ürünleri ve hizmetleri sunduğunuzdan emin olursunuz.

Kişiselleştirilmiş Müşteri Hizmetleri


Ürünlerinizi satmak savaşın sadece yarısı. Sürekli, kişiselleştirilmiş ve mükemmel hizmeti sağlamak asıl meydan okumadır. Müşteri hizmetleri uzmanı olan Shep Hyken’in de sözleriyle, “Eğer müşterileriniz dışlanmış hissederse, sonuç itibariyle onlarla iş yapma konusunda daha iyi hisseden başka bir rakip firma bulacaklardır.” Küçük bir işletme olarak, müşterileriniz için satış öncesinde, sırasında ve sonrasında yüksek düzeyde kişiselleştirilmiş ve özelleştirilmiş bir deneyim sağlama gibi eşsiz bir beceriye sahipsiniz. Yüz yüze iletişimin ötesinde, bir CRM çözümü satışlarınızı ve her birine özel hizmet stratejisini şekillendirmeniz için müşteri profillerine -müşteri tercihleri ve kendine özgü davranışlar-  gibi özel bilgileri girmenizi sağlar.
 

İşletmenizi büyütün ve gelecekte olabilecek değişikliklere karşı koruyun

 

Pek çok küçük işletme uzun süre boyunca küçük olarak kalmaz. Bir CRM çözümü sadece müşterilerle olan ilişkinizi takip etmeye yardımcı olmaz;  ayrıca pazarlama kampanyalarından yeni ürün piyasaya sürmeye veya internete sürülmüş “ürünlere” kadar gelecekte ileri sürülecek yenilikler için temeli de sağlar. Eğer diğer çözümlerle bütünleştirilmesi kolay olan teknolojilere yatırım yaparsanız, verilerinizin her zaman paylaşılabilir olmasından ve işinizin yolda bir engele çarpmadan gelişmesinden emin olabilirsiniz. Doğru olan çözümle, müşterilerin ihtiyaçları değiştikçe işletmenizi hızlıca adapte edebilirsiniz.

İşletme olarak ana amacınız müşterileri devam ettirmek, büyümeyi artırmak ya da basitçe daha gelişmiş bir organizasyon ortaya çıkarmak olsun veya olmasın, bir CRM çözümünü devreye sokmanın faydaları sonsuz çaptadır. Başlangıçta gereken çaba sizi şimdiden gelecekte değerli vaktinizi ve paranızı harcamanızdan kurtaracaktır. CRM’i işinizin geleceği için hem bugün hem de yarın müşterilerinizle olabilecek en güçlü iletişimi oluşturmaktan emin olabilmek için bir yatırım olarak düşünün.


 

Microsoft Dynamics CRM

 

Microsoft Dynamics CRM tam kapsamlı iş süreçlerinin (BPM) her tür ilişki yönetimini (xRM), her sektördeki şirketlere müşterileriyle başarılı ilişkiler kurmalarını ve geliştirmelerini sağlar. 
Microsoft Dynamics CRM'in kesintisiz entegrasyonu Microsoft Office Outlook’la, e-mail, görevler, görüşmeler ve ilişkiler için bilgilerin otomatik senkronize edilmesini sağlar.